Elite School in Switzerland
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Elite School in Switzerland


 
IndeksLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 ZBIÓR ZASAD

Go down 
AutorWiadomość
Mistrz Gry
Admin
Mistrz Gry


Liczba postów : 104
Join date : 02/03/2013

ZBIÓR ZASAD Empty
PisanieTemat: ZBIÓR ZASAD   ZBIÓR ZASAD EmptySob Mar 02, 2013 8:36 pm

ZBIÓR ZASAD
Nie będziemy tutaj przeklejać przemądrych wytycznych, brzmiących jak z prokuratury – raczej swobodnie, na luzie i w miarę kontaktowo. Prosimy jednak o uważne przeczytanie i dostosowanie się do tych skromnych wymogów – ku wspólnemu dobru!

PODSTAWY, czyli bez tego ani rusz:
1. Rejestrujemy się imieniem i nazwiskiem postaci. Dowolnie brzmiącym. Oczywiście nie oczekujemy, że znajdziemy tu samych Szwajcarów, ale dwudziestu Francuzów i trzynastu Białorusinów raczej nie zdobędzie akceptacji, więc prosimy o umiar.

2. Zaraz po zarejestrowaniu, PRZED NAPISANIEM KARTY POSTACI, wykonujemy RZUT KOSTKĄ, aby poznać status majątkowy naszego bohatera. Statusu się trzymamy, status uwzględniamy w karcie i status ładnie buduje nam charakter postaci. Miło by było także przeczytać wcześniej OPISY BRACTW, by chociaż trochę dopasować się do ogólnej stylistyki danej grupy i ułatwić przydzielenie przez administrację.

3. Na napisanie karty dajemy pięć dni. Oczywiście termin można przedłużyć, ale po dwóch
tygodniach „wiszenia” nieskończonej karty usuwamy ją.

4. Wyglądy – jakiekolwiek. Wolelibyśmy jednak unikać szalenie popularnych aktorów i modelek (Dobrev? Hudgens? Depp?), jednak…i tak można przedyskutować tę kwestię. Jesteśmy wyrozumiali.

5. Moce nie powinny się powtarzać, chyba, że zostanie to uzgodnione z innym użytkownikiem i administracją. Nie chcemy dziesięciu takich samych darów. Lista zajętych uzdolnień jest dostępna TUTAJ (+ administracja zawsze służy pomocą).

6. Wiadomo, nie łamiemy polskiego prawa internetowego (kto wie, kiedy powróci temat ACTA). Nie umieszczamy pornografii, treści rasistowskich, obrażających innych użytkowników. Nie kopiujemy czyjejś pracy - jeśli zauważysz coś swojego autorstwa (kartę, grafikę, posty), prosimy o zwrócenie się do administracji.

7. Założenie drugiego konta jest możliwe po osiągnięciu oszałamiającego limitu 50 postów. (Nie musimy chyba zaznaczać, że tworzenie postaci męskich jest pożądane). Co do kolejnych kont – procedura jest następująca: zastanowić się, przemyśleć, przespać się z tą myślą, odczekać tydzień. Jeśli dalej kusi Cię spłodzenie kolejnej postaci – droga wolna.

8. Po dwutygodniowej NIEUSPRAWIEDLIWIONEJ nieobecności na forum zostanie wysłany sympatyczny e-mail przypominający o naszym istnieniu. Jeśli pozostanie on bez odzewu w formie gry fabularnej bądź wyjaśnienia sytuacji, postać zostaje skasowana. Może i brutalnie, ale nie chcemy zbędnego chaosu na forum i nagromadzenia tysiąca użytkowników.

9. W dziale KARUZELA możemy pisać także przed zaakceptowaniem karty. Reszta tematów fabularnych jest zamknięta do momentu pompatycznej odpowiedzi jednego z adminów pod Twoją kartą postaci. Postaramy się zrobić to w mgnieniu oka.

10. Nie dowalamy htmlu. Naprawdę. Wielkie podpisy z tysiącem ruszających się obrazków może i są piękne i mówią o kunszcie graficznym, ale na naszym forum chodzi raczej o pisanie.

11. Administracja – nie zawsze ma rację. Nie wprowadzamy systemu autorytarnego, możemy się mylić, chętnie dyskutujemy z użytkownikami i właściwie jesteśmy tutaj do pomocy i ciężkiej harówki przy technicznym ogarnianiu forum. Można się do nas zwrócić z każdą propozycją, pomysłem, ideą i krytyką. Rozpatrzymy, odpowiemy, porozmawiamy!


FABUŁA, czyli to, co lubimy najbardziej:
1. Piszemy. Jak najczęściej się da. Wiadomo, wena jest kapryśną kochanką i znika czasami niespodziewanie, ale pomolestowana ZAWSZE wraca (sprawdzone info). W razie spadku wenowego radzimy wziąć długi spacer albo krótką przerwę i wrócić z zdwojoną siłą. Będziemy czekać.

2. Relacje. Miło by było, gdyby udało się powiązać Twoją postać z innymi użytkownikami. Wiadomo, nie lecimy na ilość, ale każdy w St. Bernard powinien się ze sobą znać, chociaż z widzenia. Relacje pokręcone, mocne, skomplikowane – to (chyba) lubi każdy. Łączmy się więc i kooperujmy. Ku chwale „wybrańców”.

3. Dopuszczalna długość postów? Minimum pięć zdań złożonych, zbudowanych nadrzędnie? Raczej takich wytycznych u nas się nie znajdzie. Nie będziemy z batem namawiać na posty-epopeje ani kasować dwulinijkowców. Wiadomo, są gry, kiedy trzeba uwinąć się szybko a są też takie, kiedy emocje bohatera buzują jak woda w Nad Niemnem. Dopasujcie swoje możliwości i cieszcie się grą!

4. Inaczej ma się jednak sprawa z kartą. Też nie uderzamy w limit słów, ale subtelnie wskazujemy na dość dokładne opisanie postaci, tego jak się zachowuje, jak wygląda, jak jej charakter ukształtowała moc, jakie łączą ją relację z rodziną. Po zaakceptowaniu blokujemy karty, ale nie ma żadnego problemu z odblokowaniem jej i dopisaniem czegoś – dobrze wiemy, że postaci ewoluują i nie są takie same jak na początku, wobec czego drobne zmiany są jak najbardziej dozwolone.

5. Bilokacja – istnieje. Ktoś wyjechał, ktoś próbuje reanimować wenę, ktoś zasnął, a w nas buzuje chęć pisania. Droga wolna, z jednym małym zastrzeżeniem. W czasie bilokacji prosimy o napisanie W POCZĄTKOWYM POŚCIE króciuteńkiego umiejscowienia w czasie. Przykładowo
[po ROZMOWIE NA DACHU]
[przed WYDARZENIAMI Z SALI BALOWEJ]
Tak, żeby się nie pogubić i nie zapętlić w czasie. Nie przesadzajmy jednak z ilością gier – dwa-trzy miejsca spokojnie wystarczą, z dziesięcioma mógłby być problem.

6. Sceny erotyczne, przemoc, wulgaryzmy – dozwolone. Prosimy jednak o oznaczanie szczególnie „dorosłych” fragmentów spojlerami. Jeśli chodzi o krzywdzenie postaci, jej uśmiercanie - kwestia dogadania się z drugim użytkownikiem. Na pewno bez jego wiedzy nie można wyczyniać z jego podopiecznym cuda, ale tutaj odwołujemy się do zwykłego, racjonalnego pomyślunku.

7. Mistrz Gry – działa ostro. I nie jest to tylko wpis w regulaminie, ale (przerażająca!) rzeczywistość. Będzie wpadał często, plątał życie, powodował niespodziewane wybuchy mocy i wszechmocnie działał. Zaznaczamy – zazwyczaj Mistrz będzie pojawiał się na jeden-dwa posty, żeby uniknąć blokowania kogokolwiek. Ale będą odbywały się także gry nadzorowane mistrzowsko – rozgrywki, zapowiadane odpowiednio wcześniej, o określonym temacie.

8. Zwracajmy uwagę na ortografię i interpunkcję. Istnieją internetowe słowniki, podkreślenia i pomoc użytkowników, którzy bez wątpienia wskażą właściwą opcję pisowni.

9. Honorujemy WĄTKI MIESIĄCA, jednak w nieco innym wydaniu. Na początku każdego miesiąca wspólnymi siłami wybierzemy temat kolejnych trzydziestu dni. Najbardziej zaskakujący wątek? Wątek z ujawnieniem tajemnicy z dzieciństwa? Najlepsza gra z użyciem mocy? Najzabawniejsza sytuacja? Wątek z uwzględnieniem stłuczonej szyby, truskawkowego balsamu i nagany od profesora? Gdy już zdecydujemy jaki pomysł będzie przyświecał kolejnemu miesiącowi, każdy będzie mógł spróbować sił w takiej konwencji. Po trzydziestu dniach rozpocznie się ankieta i najbardziej brawurowe wykonania fabularne nagrodzimy. Odpowiednio!

10. Moce. Talenty. Właściwości. Supermoce. Siły. Tak, to forum jest głównie o tych nadprzyrodzonych umiejętnościach. Prosimy więc o UŻYWANIE ICH W FABULE. Jak najczęściej i jak najbarwniej. W końcu to dodatkowe uwyjątkowienie naszych postaci!


A ŻEBY TRADYCJI STAŁO SIĘ ZADOŚĆ: prosimy o dopisanie na końcu karty Twojego nazwy ulubionego filmu.

I DODATKOWO: kochani weterani czarmsowscy, nie obawiajcie się, wszystkie Wasze posty i karty postaci są w dalszym ciągu dostępne na poprzedniej (nieco chaotycznej, przyznajcie) wersji charmsa.


Miłej gry!
Powrót do góry Go down
 
ZBIÓR ZASAD
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Elite School in Switzerland :: O R G A N I Z A C Y J N I E :: OGŁOSZENIA-
Skocz do: