ZBIÓR ZASADNie będziemy tutaj przeklejać przemądrych wytycznych, brzmiących jak z prokuratury – raczej swobodnie, na luzie i w miarę kontaktowo. Prosimy jednak o uważne przeczytanie i dostosowanie się do tych skromnych wymogów – ku wspólnemu dobru!PODSTAWY, czyli bez tego ani rusz:1. Rejestrujemy się imieniem i nazwiskiem postaci. Dowolnie brzmiącym. Oczywiście nie oczekujemy, że znajdziemy tu samych Szwajcarów, ale dwudziestu Francuzów i trzynastu Białorusinów raczej nie zdobędzie akceptacji, więc prosimy o umiar.
2. Zaraz po zarejestrowaniu, PRZED NAPISANIEM KARTY POSTACI, wykonujemy
RZUT KOSTKĄ, aby poznać status majątkowy naszego bohatera. Statusu się trzymamy, status uwzględniamy w karcie i status ładnie buduje nam charakter postaci. Miło by było także przeczytać wcześniej
OPISY BRACTW, by chociaż trochę dopasować się do ogólnej stylistyki danej grupy i ułatwić przydzielenie przez administrację.
3. Na napisanie karty dajemy
pięć dni. Oczywiście termin można przedłużyć, ale po dwóch
tygodniach „wiszenia” nieskończonej karty usuwamy ją.
4.
Wyglądy – jakiekolwiek. Wolelibyśmy jednak unikać szalenie popularnych aktorów i modelek (Dobrev? Hudgens? Depp?), jednak…i tak można przedyskutować tę kwestię. Jesteśmy wyrozumiali.
5.
Moce nie powinny się powtarzać, chyba, że zostanie to uzgodnione z innym użytkownikiem i administracją. Nie chcemy dziesięciu takich samych darów.
Lista zajętych uzdolnień jest dostępna
TUTAJ (+ administracja zawsze służy pomocą).
6. Wiadomo, nie łamiemy polskiego prawa internetowego (kto wie, kiedy powróci temat ACTA). Nie umieszczamy pornografii, treści rasistowskich, obrażających innych użytkowników. Nie kopiujemy czyjejś pracy - jeśli zauważysz coś swojego autorstwa (kartę, grafikę, posty), prosimy o zwrócenie się do administracji.
7. Założenie
drugiego konta jest możliwe po osiągnięciu oszałamiającego limitu 50 postów. (Nie musimy chyba zaznaczać, że tworzenie postaci męskich jest pożądane). Co do kolejnych kont – procedura jest następująca: zastanowić się, przemyśleć, przespać się z tą myślą, odczekać tydzień. Jeśli dalej kusi Cię spłodzenie kolejnej postaci – droga wolna.
8. Po dwutygodniowej NIEUSPRAWIEDLIWIONEJ
nieobecności na forum zostanie wysłany sympatyczny e-mail przypominający o naszym istnieniu. Jeśli pozostanie on bez odzewu w formie gry fabularnej bądź wyjaśnienia sytuacji, postać zostaje skasowana. Może i brutalnie, ale nie chcemy zbędnego chaosu na forum i nagromadzenia tysiąca użytkowników.
9. W dziale KARUZELA możemy pisać także przed zaakceptowaniem karty. Reszta tematów fabularnych jest zamknięta do momentu pompatycznej odpowiedzi jednego z adminów pod Twoją kartą postaci. Postaramy się zrobić to w mgnieniu oka.
10. Nie dowalamy htmlu. Naprawdę. Wielkie podpisy z tysiącem ruszających się obrazków może i są piękne i mówią o kunszcie graficznym, ale na naszym forum chodzi raczej o
pisanie.
11.
Administracja – nie zawsze ma rację. Nie wprowadzamy systemu autorytarnego, możemy się mylić, chętnie dyskutujemy z użytkownikami i właściwie jesteśmy tutaj do pomocy i ciężkiej harówki przy technicznym ogarnianiu forum. Można się do nas zwrócić z każdą propozycją, pomysłem, ideą i krytyką. Rozpatrzymy, odpowiemy, porozmawiamy!
FABUŁA, czyli to, co lubimy najbardziej:1.
Piszemy. Jak najczęściej się da. Wiadomo, wena jest kapryśną kochanką i znika czasami niespodziewanie, ale pomolestowana ZAWSZE wraca (sprawdzone info). W razie spadku wenowego radzimy wziąć długi spacer albo krótką przerwę i wrócić z zdwojoną siłą. Będziemy czekać.
2.
Relacje. Miło by było, gdyby udało się powiązać Twoją postać z innymi użytkownikami. Wiadomo, nie lecimy na ilość, ale każdy w St. Bernard powinien się ze sobą znać, chociaż z widzenia. Relacje pokręcone, mocne, skomplikowane – to (chyba) lubi każdy. Łączmy się więc i kooperujmy. Ku chwale „wybrańców”.
3. Dopuszczalna długość postów? Minimum pięć zdań złożonych, zbudowanych nadrzędnie? Raczej takich wytycznych u nas się nie znajdzie. Nie będziemy z batem namawiać na posty-epopeje ani kasować dwulinijkowców. Wiadomo, są gry, kiedy trzeba uwinąć się szybko a są też takie, kiedy emocje bohatera buzują jak woda w Nad Niemnem. Dopasujcie swoje możliwości i cieszcie się grą!
4. Inaczej ma się jednak sprawa z kartą. Też nie uderzamy w limit słów, ale subtelnie wskazujemy na dość
dokładne opisanie postaci, tego jak się zachowuje, jak wygląda, jak jej charakter ukształtowała moc, jakie łączą ją relację z rodziną. Po zaakceptowaniu blokujemy karty, ale nie ma żadnego problemu z odblokowaniem jej i dopisaniem czegoś – dobrze wiemy, że postaci ewoluują i nie są takie same jak na początku, wobec czego drobne zmiany są jak najbardziej dozwolone.
5.
Bilokacja – istnieje. Ktoś wyjechał, ktoś próbuje reanimować wenę, ktoś zasnął, a w nas buzuje chęć pisania. Droga wolna, z jednym małym zastrzeżeniem. W czasie bilokacji prosimy o napisanie W POCZĄTKOWYM POŚCIE króciuteńkiego
umiejscowienia w czasie. Przykładowo
[po ROZMOWIE NA DACHU]
[przed WYDARZENIAMI Z SALI BALOWEJ]
Tak, żeby się nie pogubić i nie zapętlić w czasie. Nie przesadzajmy jednak z ilością gier – dwa-trzy miejsca spokojnie wystarczą, z dziesięcioma mógłby być problem.
6. Sceny erotyczne, przemoc, wulgaryzmy – dozwolone. Prosimy jednak o oznaczanie szczególnie „dorosłych” fragmentów spojlerami. Jeśli chodzi o krzywdzenie postaci, jej uśmiercanie - kwestia dogadania się z drugim użytkownikiem. Na pewno bez jego wiedzy nie można wyczyniać z jego podopiecznym cuda, ale tutaj odwołujemy się do zwykłego, racjonalnego pomyślunku.
7. Mistrz Gry – działa ostro. I nie jest to tylko wpis w regulaminie, ale (przerażająca!) rzeczywistość. Będzie wpadał często, plątał życie, powodował niespodziewane wybuchy mocy i wszechmocnie
działał. Zaznaczamy – zazwyczaj Mistrz będzie pojawiał się na jeden-dwa posty, żeby uniknąć blokowania kogokolwiek. Ale będą odbywały się także gry nadzorowane mistrzowsko – rozgrywki, zapowiadane odpowiednio wcześniej, o określonym temacie.
8. Zwracajmy uwagę na
ortografię i interpunkcję. Istnieją internetowe słowniki, podkreślenia i pomoc użytkowników, którzy bez wątpienia wskażą właściwą opcję pisowni.
9. Honorujemy
WĄTKI MIESIĄCA, jednak w nieco innym wydaniu. Na początku każdego miesiąca wspólnymi siłami wybierzemy temat kolejnych trzydziestu dni. Najbardziej zaskakujący wątek? Wątek z ujawnieniem tajemnicy z dzieciństwa? Najlepsza gra z użyciem mocy? Najzabawniejsza sytuacja? Wątek z uwzględnieniem stłuczonej szyby, truskawkowego balsamu i nagany od profesora? Gdy już zdecydujemy jaki pomysł będzie przyświecał kolejnemu miesiącowi, każdy będzie mógł spróbować sił w takiej konwencji. Po trzydziestu dniach rozpocznie się ankieta i najbardziej brawurowe wykonania fabularne nagrodzimy. Odpowiednio!
10. Moce. Talenty. Właściwości. Supermoce. Siły. Tak, to forum jest głównie o tych nadprzyrodzonych umiejętnościach. Prosimy więc o
UŻYWANIE ICH W FABULE. Jak najczęściej i jak najbarwniej. W końcu to dodatkowe
uwyjątkowienie naszych postaci!
A ŻEBY TRADYCJI STAŁO SIĘ ZADOŚĆ: prosimy o dopisanie na końcu karty Twojego nazwy ulubionego filmu.
I DODATKOWO: kochani weterani czarmsowscy, nie obawiajcie się, wszystkie Wasze posty i karty postaci są w dalszym ciągu dostępne na poprzedniej (nieco chaotycznej, przyznajcie) wersji charmsa.Miłej gry!